Produkter och tillverkning

1

Var tillverkas myfelt-mattor?

Alla myfelt-produkter är handgjorda under rättvisa och hållbara arbetsförhållanden i vår partnerfabrik i Nepal. Läs mer om tillverkning här.

2

Vilka material används för myfelt-produkter?

Alla filtprodukter är gjorda av 100 % ren och hållbart framtagen ny ull från Nya Zeeland. Dessa får vi uteslutande från Nya Zeelands bondeförening "New Zealand Wool Services International Ltd (WSI) Detta garanterar ren ull av en av världens bästa kvalitet och framför allt hållbar och djurvälfärdsvänlig och skonsam uppfödning". klippning av fåren, vilket är det vi värdesätter mest. Hearts (certifierad mulesing-fri ull är en av världens högsta kvalitet och hållbarhet.

).
3

Är alla myfelt-produkter producerade rättvist? Vad betyder GoodWeave-sigillen?

Baserat på vår hållbara företagsfilosofi, tillverkas alla produkter under rättvisa och transparenta arbetsförhållanden i vår fabrik i Nepal av vuxna och utmärkt utbildade hantverkare - med stöd av GoodWeave har vi haft europeiska ram- och arbetssäkerhetsvillkor i vår fabrik sedan 2013 introducerades och är officiella utbildningsföretag i Nepals huvudstad, Katmandu. Utöver semester- och julbonusar erbjuder vi även våra drygt 100 anställda företagspension, föräldraledighet och pengar, betald 40 dagars semester, 13:e månadslön och gratis mat i vår egen matsal. Vi har redan fått flera utmärkelser från den nepalesiska regeringen för vårt engagemang. myfelt är den enda filtprodukttillverkaren i världen som är certifierad av GoodWeave International. Sedan 1995 har GoodWeaves främsta mål varit att eliminera barnarbete i mattindustrin och att upprätthålla mycket goda arbets- och miljöförhållanden. Sedan 2014 har vi varit aktivt involverade i sociala och ekologiska projekt i Nepal tillsammans med GoodWeave. Du kan hitta detaljerad information om kraven för certifiering här .

4

Hur skiljer sig myfelt-produkter från andra leverantörers produkter?

myfelt är marknadsledande inom filtbollsprodukter. Med vår mångåriga erfarenhet av att producera handgjorda mattor och tillbehör drar du nytta av högsta kvalitet och professionell service, vilket vi understryker med vår femåriga garanti – utan några om eller men. Särskilt när det gäller leverantörer av särskilt billiga, liknande produkter finns det betydande skillnader mot en original myfelt produkt:

  • Den högsta ulldensiteten:< br/>Du garanterar många års glädje av din myfelt filtprodukt. Särskilt billiga leverantörer använder lite ull och tid när de tovade de enskilda kulorna är för mjuka och löses upp efter bara några månader.
  • Kan användas på båda sidor:
    Alla våra produkter kan användas; används på båda sidor använder eftersom botten och toppen är identiska. Vi har arbetat i åratal för att de rivsäkra trådar som de enskilda filtkulorna sys med till en matta ska löpa i mitten. I särskilt billiga produkter från andra leverantörer sys de svarta trådarna inte på mitten på grund av den korta arbetstiden och bildar därmed ett svart ”spindelnät” på undersidan. Dessa mattor kan endast användas från en sida. En original myfelt filtkulmatta kan vändas efter många år och du kan njuta av en helt ny matta. Livslängden på en myfelt matta är många gånger längre, vilket gör att produkten karakteriseras som resursbesparande och hållbar.
  • Fairtrade-certifierad:
    myfelt är den enda tillverkaren av filtprodukter i världen som har officiell certifiering från GoodWeave, vilket garanterar rättvis och hållbar produktion utan barnarbete - . Varje matta vi tillverkar har sitt eget serienummer, som kan användas för att spåra var mattan tillverkades och vem som tillverkade den. I vår nepalesiska fabrik anställer vi endast vuxna och utbildade hantverkare som får en ersättning över genomsnittet.
5

Finns det bara standardstorlekar eller kan jag också beställa min individuella önskade storlek?

Du kan välja din individuella önskade storlek för mattor, sittdynor och bänkdynor. För att göra detta klickar du helt enkelt på storleksinformationen för respektive produkt och på önskat storleksvalsfält och ställer in din individuella storlek där. Priset beräknas direkt och produkten kan läggas direkt i varukorgen. Du kan också designa individuella mattor med myfelt-konfiguratorn. Du är också välkommen att dela med dig av dina önskemål och idéer genom att använda vårt kontaktformulär eller via telefon måndag - fredag ​​kl. 11.00 till 18.00 ) kontakta 030-71535795. Vi ger dig gärna personlig rådgivning vid dessa tider i vårt showroom i Berlin-Mitte:

myfelt GmbH
Brunnenstraße 29< br/ >10119 Berlin
Tyskland

6

Hur lång tid tar det att göra min matta?

En mängd olika mattor finns alltid tillgängliga och redo för omedelbar leverans (1-3 dagar). De exakta leveranstiderna visas på respektive produktsida. Om en vara inte finns i lager så gör vi den speciellt för dig – givetvis med full returrätt för alla katalogartiklar. Leveranstiden är vanligtvis 3-4 veckor. Så snart din beställning har skickats in för frakt får du en leveransbekräftelse från oss där du kan se det exakta leveransdatumet. Ångerrätten är utesluten för produkter som tillverkas i individuella storlekar och/eller färger.

7

Jag vill ha en produkt med en väldigt specifik design. Uppfyller du också särskilda önskemål?

Vi har redan implementerat många individuella mönster och unika färgkombinationer för filtkulmattor och andra filtprodukter.

Ring oss gärna måndag - fredag ​​kl. 11.00 till 18.00 på (+49) 030-71535795 eller skicka oss din förfrågan via e-post. Vi ger dig råd personligen, individuellt och utan förpliktelser om dina designidéer.

8

Går det att göra en matta i de färger jag vill ha?

Med myfelt-konfiguratorn kan du skapa en mängd olika mönster utifrån dina egna idéer. Du kan också berätta om dina idéer med vårt kontaktformulär, vi svarar vanligtvis inom 24 timmar. Vi är också tillgängliga för att ge dig råd via telefon måndag till fredag ​​från 11:00 till 18:00 på (+49) 030-71535795 och personligen i showroom i Berlin-Mitte:

myfelt GmbH
Brunnenstraße 29
10119 Berlin
Tyskland

9

Jag vill sätta ett skåp och ett tungt bord på min matta. Är detta möjligt? Hur hög är en filtbollsmatta?

Filtkulorna är ihopmattade så hårt att de ger lite men jämnt även under starkt tryck. Även tunga möbler kan placeras på mattan utan att oroa sig för att den ska skadas. Filtens form återgår till sin ursprungliga form efter en kort tid efter att föremålet tagits bort. Möbelbenens diameter bör vara minst 2 cm. myfelt filtkulmattor är ca 2 cm höga.

10

Behövs halkskydd till mattorna?

På grund av mattans vikt krävs vanligtvis ingen halkskydd. Om din myfelt-matta inte vilar tillräckligt stadigt på golvet eller om ytan är väldigt halt kan vi erbjuda dig en skräddarsydd halkskyddsdyna på begäran. Kontakta oss här för ett icke-bindande erbjudande.

11

Kan myfelt matta användas med golvvärme?

Ja. Alla myfelt-mattor är
lämpliga för golvvärme.

12

När uppstår ett garantianspråk? Vad innehåller den femåriga garantin?

Våra filtbollsprodukter är förbundna med varandra med extremt stabila och rivtåliga nylontrådar. Strävornas brottbelastning är mer än 180 kg. Eftersom varje matta är tillverkad för hand kan det i sällsynta fall hända att en kopplingsknut lossnar. I det här fallet reparerar vi din matta utan kostnad, och det tillkommer inga kostnader för returfrakt. Behandlingen tar vanligtvis 1 till 2 veckor.

Om så är fallet, skicka oss ett e-postmeddelande till info@myfelt.-de med fotot av platsen i fråga och garantikortet serienummer från mattan. Efter att ha mottagit e-postmeddelandet kommer vi att kontakta dig omedelbart för att diskutera hur vi ska gå vidare med reparationen.

13

Har alla myfelt-produkter garanti eller gäller den bara mattor?

Våra produkter står för unik kvalitet - oavsett om produkten är en matta, underlägg eller en sittdyna. Vår femåriga garanti gäller alla produkter.

14

Är det möjligt att beställa ett produktprov?

Ja, du har möjlighet att beställa ett färgprov på våra mattor i förväg. För att göra detta, välj "Beställ ett prov" på produktsidan under kundvagnsknappen. Provet levereras inom 1 till 3 dagar och kan sedan returneras kostnadsfritt inom 14 dagar. Den här tjänsten är därför gratis.

15

Var kan myfelt filtkulmattor användas?

myfelt Mattor kan användas i alla bostadsområden. Eftersom de är gjorda av ren ull har de naturligt vattenavvisande egenskaper och kan därför även användas i badrummet.

16

Kulmattor i filt för att hålla husdjur

Många av våra kunder äger hundar och katter och berättar regelbundet för oss om sina positiva upplevelser. Våra mattor är extremt rivtåliga, vatten- och smutsavvisande och mycket lättskötta, varför de är idealiska för hushåll med djur.

Beställning och betalning

1

Lägg en beställning

Det finns olika sätt att beställa myfelt-produkter:

  • I webbshopen på www.myfelt.de
  • Med våra många partners
  • Per telefon måndag till fredag ​​kl. 11.00 till 18.00 på (+49) 030-71535795
  • Via e-post: order@myfelt.de eller via vårt kontaktformulär.
  • Personligen på plats i vårt showroom i Berlin
2

Vilka betalningsmetoder erbjuder myfelt?

Vi erbjuder följande betalningsmetoder:

  • Betalning i förskott (3 % rabatt)
  • Kreditkort
  • PayPal
  • < li>Direktdebitering< /li>
  • OMMEDDELANDE överföring (3 % rabatt)
3

Var kan jag hitta ett urval av de tillgängliga mattstorlekarna?

Leveranstiden visas i storleksvalet på detaljsidan för varje produkt och under knappen "Lägg i varukorg".

Du kan se produkter som är tillgängliga för omedelbar leverans i kategoriöversikten sidor låt. För att göra detta, välj filtret "Omedelbart tillgängligt" högst upp på webbplatsen.

4

Kan jag ändra en beställning senare?

Om beställningen har gjorts inom 24 timmar och ännu inte har skickats, kan du ändra och lägga till den när som helst. För att göra detta, kontakta oss via e-post till order@myfelt.de eller via vår med ordernumret Kontakt formulär.

5

Köp och lös in presentkort

Du har möjlighet att köpa ett presentkort av oss. Skriv bara ett kort meddelande till oss via vår chatt eller kontaktformuläret.

Frakt och returer

1

Till vilka länder levererar myfelt?

Vi levererar varje beställning över hela världen till din dörr.

2

Vilken frakttjänstleverantör kommer min beställning att skickas med?

Vi levererar klimatneutralt med DHL GoGreen. Så snart din beställning har lämnat vårt fraktlager får du en leveransbekräftelse med spårningsnumret. Här kan du se försändelsens spårning och när leveransen förväntas komma.

3

Hur mycket kostar frakten?

När du beställer via vår butik är leveransen gratis i hela Tyskland för beställningar över €29. Vi skickar gratis över hela Europa för beställningar över €99 och för beställningar över £99 till Storbritannien. Utanför Europa skickar vi gratis för beställningar över €199. Under dessa belopp är fraktkostnaderna 4,90 € över hela Tyskland, 14,90 € i Europa, 9 GBP till Storbritannien och 29,90 € över hela världen.

4

Hur lång är leveranstiden?

I genomsnitt tar leverans över Tyskland 1 till 3 arbetsdagar, inom Europa 3 till 5 arbetsdagar och över hela världen, beroende på land, cirka 1 till 2 veckor. Alla tillbehör och storsäljare är redo för omedelbar leverans. För mattor som inte är omgående tillgängliga är leveranstiden vanligtvis 3 till 4 veckor. Leveranstiden visas i rullgardinsmenyn för storlek på respektive produktsida och under knappen "Lägg i varukorg".

5

Kommer jag att få en leveransbekräftelse?

Efter att din beställning har skickats får du en leveransbekräftelse med spårningsnumret, som du kan använda för att se när paketet förväntas komma hem till dig.

6

Hur returnerar jag en vara?

Du kan avbryta din beställning inom 14 dagar efter mottagandet och skicka tillbaka den till oss utan kostnad. Ångerrätten är utesluten för individuellt tillverkade produkter som inte ingår i vårt sortiment (t.ex. önskade mått, individuella färgkombinationer, mattkonfigurator etc.). Returer - steg för steg

Så snart din retur har mottagits har kommit, vi återbetalar fakturabeloppet inklusive fraktkostnader inom tio dagar enligt den betalningsmetod som ursprungligen användes vid beställningen.

7

Finns det några avgifter och tullar vid frakt till länder utanför EU (t.ex. Schweiz)?

För leveranser till länder utanför EU kan kostnader tillkomma beroende på importland. Men eftersom vi inkluderar en fördelaktig nettofaktura med beställningen sparar du definitivt tysk moms (19%).

8

Frakt till Schweiz – är det möjligt?

Ja, vi skickar till Schweiz varje dag. Om leveransadressen är i Schweiz utfärdar vi en förmånlig nettofaktura utan 19% moms.

Skötsel och rengöring

1

Hur rengör och sköter jag min myfelt kulmatta?

Det bästa sättet att rengöra våra filtbollsprodukter är att skaka eller knacka ut dem. myfelt-mattor kan också dammsugas normalt. Det är viktigt att inget borstfäste används, då detta kan gnugga filtstrukturen under en längre tid. Vi färgar med rent ekologiska färgningsmetoder, vilket gör att ullfetthalten (lanolin, naturlig fetthalt i filt) i våra mattor är extra hög. Det positiva resultatet är extremt höga vatten- och smutsavvisande egenskaper. Om vätska har spillts kommer den inte att absorberas omedelbart på grund av filtens naturliga egenskaper, liknande lotuseffekten, men kan tas bort med en fuktig trasa. Om en smutsfläck upptäcks först i efterhand kan den snabbt och enkelt tas bort med tvål, varmt vatten och en svamp. Eftersom myfelt mattor kan användas från båda sidor kan mattan vändas och du kan njuta av en helt ny produkt!
Se även vår produktvårdssida.

kontakta

1

Hur kan jag bli återförsäljare av myfelt-produkter?

Vi är glada över ditt intresse för ett framgångsrikt samarbete. Kontakta oss här!

2

Var kan jag se myfelt filtkulmattor?

Vi ser fram emot ditt besök i vårt showroom i Berlin-Mitte!

Brunnenstraße 29
10119 Berlin

Eller så kan du besöka en av våra utvalda återförsäljare över hela Europa .